İngiltere’nin önde gelen 8 şirketi, müşterilerini karbon salımını azaltmaya teşvik etmek için bir girişim başlattı.
Climate Group adlı sivil toplum kuruluşunun çabalarıyla başlatılan “yeşil kampanya”, önümüzdeki 3 yılda, karbon salımlarını hane başına bir ton yani yüzde 10 oranında azaltmayı hedefliyor.
Bu hedef tutturulabilirse karbon salımını 3 yılda toplam 25 milyon ton düşürmek mümkün olacak.
Kampanyaya katılan Marks and Spencer, giysilerin etiketlerinde düzenlemeye giderek, tüketicileri ürünleri çevreye daha az zarar veren düşük sıcaklılarda, örneğin 30 derecede yıkamalarını önerecek.
Süpermarket zinciri Tesco ise çok az enerji tüketen ampüllerin fiyatlarını düşürerek daha çok hane tarafından kullanılmasını sağlayamayı hedefliyor.
Kablolu yayın şirketi Sky da kampanyaya alıcıların kullanılmadıklarında otomatik olarak kapanmasını sağlayan yeni bir yazılım üreterek katılacak.
Telefon şirketi O2 ise eski telefonunu yeni modellerle değiştirmeyenlere aylık fatura indirimleri sunmayı planlıyor.
Barclays bankası da kârının yarısını iklim değişimiyle mücadele projelerine bağışlayacağı yeni bir kart çıkaracak.
Kampanya’ya İngiliz hükümeti de destek veriyor.